zondag 12 juni 2011

ZONDAG, 12 juni 2011.
EERSTE PINKSTERDAG.
Het was vanmorgen redelijk weer en we konden al vroegbuiten zitten.
Helaas ging om half 1 de zon al weer verdwijnen en de wolkenpartijen werden steeds dikker.
Lange broek aan en om 2 uur gingen we naar Palafrugell. Naar de jaarlijkse carnavalsoptocht. Die begon pas om 5 uur, maar we wilden verzekerd zijn van een parkeerplek.
Dus eerst het stadje in over de artisane-pinkstermarkt, en op de nieuwe markt op een terras koffie drinken. Dat was knap hilarisch, want bij mijn koffie solo met apart een beetje heet water, kreeg ik eerst een flesje water. Duidelijk maken dat ik alleen een beetje heet water wilde. Kwam de dame terug met een flesje warm water en Wims koffie lag meer op het schoteltje dan in zijn kopje, waarop ik maar naar die tent liep met mijn kopje en een beetje heet water aan die barman vroeg. Hij keek ook al moeilijk, maar het lukte wel. Inmiddels was de koffie al aardig koud. Ik gooide tot gelach van wim, wout en tineke tot overmaat van ramp de koffie nog over mijn broek ook.




Japanse danseressen in schitterende costuums en een trouwauto compleet met blikjes en er achter zo'n 50 jonge en oudere bruidsparen.









Deze wagen en meer dan 100 dansers en danseressen
scoorde heel hoog.



Om half 5 zochten we de hoofdstraat, waar honderden stoeltjes stonden te wachten op diegenen, die om te zitten 3 euro wilden betalen.









Nico en Truus (KZ) namen geen risico en die hadden de fietsen op de auto gezet en parkeerden wat verder weg. We ontmoeten hen bij de artisanemarkt, bij de broodbakker.















De optocht was prachtig en om half 9 reden we richting Les Medes. Wat ons opviel, was dat aan het eind van de optocht 5 bezemwagens meereden, die alle confetti opveegden, en een sproeiwagen, die alle straten weer reinigden.


We hadden geen zin meer in koken en ik maakte een boerenomelet op door Wim gebakken brood.


Daarna nog even de fotoos op de computer en alvast een stukje over deze dag getypt.




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten