maandag 13 juni 2011

WAT MET DIT BLOG GEBEURD IS, weet ik niet, alles staat door elkaar en krijg het net goed.
MAANDAG, 2e Pinksterdag, 13 juni 2011.
Na een geslaagde en met redelijk goed weer doorgebrachte 1e pinksterdag, was het om 12 uur al schrikken van de eerste donderslag. Regen, onweer en dat ging maar door tot het om 10 uur op hield met regenen en ging storten. Gewoon wolkbreuk. Arme Spanjaarden met tentjes, die een weekendje weg waren. De meeste tenten zijn druipnat ingevouwen en de hele boel in de auto.
Kleine kinderen waren toen de regen iets minderde met flessen en een lepel bezig in de plasssen om die flessen te vullen en ze dan een trap te geven. Hilariteit, maar de ouders vonden het minder leuk.
Om half 12 zaten we weer aan de koffie buiten en om half 2 was het zelfs erg lekker.
Dus toch wassen? Tuurlijk.
Alleen toen de was hing, was de zon weg en kwamen er weer donkere wolken en gerommel.
Om 5 uur maar een lijn in de tent gespannen, wasrek in de tent en de kachel er onder aan.
Sloegen tot overmaat van ramp de stoppen ook nog door, toen ik de waterkoker aanzette.
ZATERDAG, 18 juni 2011.
Rond 9 uur zijn we vertrokken van Camping Les Erables in Millau. We komen denkelijk volgend jaar hier wel terug voor een week. Hebben het erg leuk gehad.
Het regende vannacht een paar keer, maar we vertrokken met een flauw zonnetje en 18 o.
Onderweg was het erg vochtig, zodat het leek, dat het miezelde. Op de hoogtes was het slechts 10 o, dus koud buiten.
Het ging allemaal vrij vlot en bij Orcet hebben we om 1 uur een broodje gegeten en we besloten om naar Chatel de Neuvre bij Moulins te gaan ipv naar Gannat. MAAR ……
Als je alles van tevoren weet…… 1 km voor Pourcain sur Sioule kwamen we in een file te staan, en …… we mochten Pourcain niet door, de camping lag links 7 km. . Volop politie kwam eraan en jammer, maar we moesten richting Vichy. Toch na veel gezoek een weggetje naar Chatel de Neuvre gevonden, maar ipv half 3 kwamen we hier 4 uur pas aan.
Simpele camping, maar terwijl het de hele weg vol donkere wolken was, (boven de Ardeche zagen we het in de verte regenen), schijnt nu hier de zon. Zitten dus lekker buiten thee te drinken en een stuk chocolade van Fieke te nuttigen.
Er komen hier mensen aan , die met een groep ACSI mensen (20) in de Franse en Spaanse Pyreneeen een wandelvakantie hebben gedaan. Gisteren zat dat er op.
DINSDAG, 14 juni 2011.
Gerard Hagen jarig. Gefeliciteerd joh. Maar gaf ik Carla een kaart mee vergeet ze hem te geven. Foei!.
Vanmorgen eerst dat ene voorstuk en zijstuk schoongemaakt en weggeruimd. Daarna de vloer een keer gesopt .
Omdat het prachtig weer was de spullen voor het strand om 12 uur in de auto gedaan, koffie en brood mee en weg wezen.
Tot over drieen heerlijk op het strand gezeten.
Toen het dak van de tent schoongemaakt, was niet veel werk, was door de hoosbuien schoon
gespoeld, dus snel opvouwen en wegruimen. Het dreigde al weer te gaan regenen.
Dus het tentkleed omgekeerd en de andere kant (bagger gewoon) gesopt en over de lijn gehangen ; en daarna ben ik gaan zwemmen. Het was heerlijk.
Nu ligt ook het kleed droog en wel (niet echt schoon) in de auto en gaan we zo bij Fancy eten.
Viel een beetje tegen. Het was stampvol. Ik bestelde lamsboutjes, maar het waren dikke stukken en niet knappend zoals anders , Wim had een grote tong, heel lekker, dus kreeg ik de helft. Morgenavond BBQ-en bij Joke en Flip.
De muziekgroep voor de dansavond oefent al weer. Klinkt vals. De groep met zangeres van vorige week was erg goed. Dansen zullen we niet. Lichtelijk vermoeid.
LAATSTE DAGEN LES MEDES 2011.
alles schoongemaakt en ingepakt. naar strand geweest en naar t zwembad en na t douchen ge-bbq-ed bij Flip en Joke, was supergezellig en lekker. Joke had 4 carbonades gekocht en die waren wat groot uitgevallen, maar ze waren voortreffelijk van smaak. Net als de pinchos. Trouwens alles was lekker.
Het dreigde wel weer, maar pas toen we al sliepen viel er rond 12 uur weer een bui . Zonde van de gewassen auto.
DONDERDAG, 16 juni 2011. om half 8 opgestaan en wacht nu tot 't water voor de thermos kookt en we vertrekken straks naar Millau.
We waren om half 3 in Millau. Ze waren en in Spanje en rond Perpignan en Narbonne aan de autobaan bezig, steeds moest je over 1 baan. Dat schoot niet erg op, dus viel half 3 nog wel mee.
Rekenden uit Benicassim-Estartit is 416 km en Estartit-Millau 316 km.
Camping Les Erables aan de Tarn kost 11 euro en je hebt gratis internet en je loopt over de brug zo de stad in, ik denk 900 meter.

De temperatuur is heel anders dan gisteren. In Estartit 29o en overdag prachtig blauw, pa rond 6 uur kwamen er weer wolken. Vanmorgen was het in Estartit al blauw en warm.
Gisteren hier 32 o en strakblauw, volgens overburen, bloedheet, maar vanaf Perpignan kwamen er al wolken en vanaf Narbonne zit het dicht. Op de bergen leek er wel mist te hangen.
t Was onderweg 18 o. Hier is het denk ik 20 o, maar Wim zit met zijn vest aan buiten.
VRIJDAG, 19 juni 2011 was het een prettige temperatuur, dus aan de wandel.

Er is dan markt in Millau, tot 12 uur. En heerlijk een echt Franse markt.Weinig kleding, wel veel streek artikelen. Heerlijke kazen, die je flink kon proeven. Een vrouwtje was er heel royaal mee, dus we kochten 2 heerlijke stukken. Schapenkaas van de boerderij en een uit de cooperatie.

En veel kramen met allerlei broodsoorten. Groot,klein, half of heel, rond of lang, met olijven of spekjes.
En tot slot een lekker kopje koffie op een terras bij de groenten en fruitmarkt. Kregen van de buren op het terras een adres van een camping (Acsi) aan de N 104 om Parijs.
Stonden zelf op Le Viaduc naast Les Erables, met zwembad en ook maar 13 euro,

Uiteraard zaten er ook toeteraars. Een klein ventje stond er vol aandacht, maar op het moment dat Wim de foto maakte, smeerde hij hem.

Millau is een plaats waar we graag terugkeren en in het verleden veel te weinig hebben bezocht.

s Avonds skip bo gespeeld, na even het nieuws op de laptop te hebben gekeken.